Naudingi patarimai

Geriausi vitaminai ir maisto papildai moterims: ką verta išbandyti?

2020 07 01

Kiekviena moteris svajoja apie nepriekaištingą išvaizdą ir puikią savijautą – tam, kad galėtume to pasiekti, nuolat reikia rūpintis savo sveikata. Pirmiausia organizmą reikėtų palepinti iš vidaus, suteikiant jam visas būtiniausias maistines medžiagas. Tokiais atvejais ypač praverčia vitaminai ir maisto papildai. Priklausomai nuo amžiaus ir gyvenimo būdo, reikalingiausi vitaminai moterims šiek tiek skiriasi, tačiau atrinkome pačius populiariausius – būtent jų pravartu paieškoti produktų sudėtyse.

Kalcis, magnis, cinkas

Visus šiuos mineralus labai dažnai galima aptikti tuose pačiuose produktuose, tačiau kiekvienu iš jų praturtintus papildus galima įsigyti ir atskirai. Jie turi daugybę naudos mūsų organizmui:

  • Kalcis yra atsakingas už mūsų kaulus ir dantis, o taip pat jis prisideda ir prie raumenų palaikymo funkcijos. Teigiama, kad moterims kaulai po truputį pradeda retėti sulaukus trisdešimtojo gimtadienio, tačiau šiuo mineralu papildyti vitaminai moterims virš 50 metų yra kone būtini. Ypač tuomet, jei nesate pieno produktų mėgėjos.
  • Magnis prisideda prie sėkmingo raumenų ir nervų funkcionavimo, palaiko normalų kraujospūdį ir širdies ritmą, o taip pat – stiprina imunitetą ir reguliuoja cukraus lygį kraujyje. Jei kamuoja migrena, viduriavimas ar netgi vėmimas, labai tikėtina, kad Jums trūksta būtent šio mineralo – jis naudingas bet kuriame amžiuje.
  • Cinkas kovoja su virusais, prisideda prie sėkmingo imuninės sistemos darbo, užtikrina gerą kraujo krešėjimą ir optimalų cukraus lygį kraujyje. Tiesa, su jo kiekiais persistengti nereikėtų: šio mineralo galime aptikti ankštinėse daržovėse, sėklose ir riešutuose, o dienos norma siekia maždaug 8mg.

Žuvų taukai

Ne paslaptis, jog žuvų taukai yra gausus Omega-3 rūgščių šaltinis. Jie turi įtakos sėkmingam širdies ir kraujagyslių funkcionavimui ir netgi gali sumažinti širdies ligų riziką. Šie vitaminai moterims nuo 40 metų leidžia palaikyti gerą savijautą ir palengvina pasiruošimą menopauzei. Tokie riebalai taip pat palaiko sveikus sąnarius, mažina uždegimus ir optimizuoja smegenų darbą – manoma, kad jie prisideda ir prie geresnės mūsų nuotaikos. Šie vitaminai moterims po gimdymo, besilaukiant ar maitinant kūdikį yra ypatingai svarbūs, kadangi šios rūgštys atsakingos už vaisiaus vystymąsi. Tačiau iš esmės jos bus naudingos kiekvienai, ne itin dažnai į savo mitybą įtraukiančiai žuvį.

Folio rūgštis

Ši medžiaga skatina raudonųjų kraujo kūnelių ir naujų ląstelių gamybą bei saugo nuo anemijos. Tokie vitaminai moterims, norinčioms pastoti, yra kone būtini. Vartojant juos prieš nėštumą ir pirmojo trimestro metu, įmanoma išvengti didžiosios dalies raidos sutrikimų. Tačiau iš esmės ši medžiaga gali būti naudinga visoms vaisingo amžiaus moterims, nepriklausomai nuo to, ar planuojate šeimos pagausėjimą – ji padės Jums jaustis gerai.

Kolagenas

Galima sakyti, kad šiuo baltymu praturtinti vitaminai moterims grožiui turi didelę įtaką. Dar tiksliau, ši medžiaga drėkina odą ir suteikia jai elastingumo bei neleidžia prarasti stangrumo, todėl gali labai praversti kovojant su celiulitu. Stiprinami plaukai, nagai, kaulai, raiščiai ir kremzlės, o taip pat teigiamas poveikis jaučiamas širdies bei kraujagyslių sistemose.

B grupės vitaminai

Jie palaiko nervų sistemą, gerina medžiagų apykaitą, raumenų tonusą ir netgi prisideda prie geresnės mūsų atminties bei gali sumažinti stresą. B6 ir B12 vitaminai taip pat mažina širdies ligų riziką, gerina regėjimą ir užtikrina puikią odos bei plaukų būklę. Jeigu Jus domina vitaminai moterims plaukams, turėtumėte rinktis biotinu praturtintus produktus.

Kadangi visų jų atliekamos funkcijos yra labai susijusios, rekomenduojama vartoti šios grupės vitaminų kompleksus. Jie ypač naudingi reguliariai sportuojančioms moterims. Atkreipkite dėmesį, kad pasirinkti vitaminai moterims virš 60, ar netgi virš 50 metų turėtų būti praturtinti B12 medžiaga, nes su amžiumi šias maistines medžiagas vis sunkiau įsisavinti su maistu.

Vitaminai C, D ir E

Kiekvienas iš šių vitaminų atlieka skirtingas, tačiau labai svarbias funkcijas:

  • Vitaminas C veikia kaip antioksidantas, stiprinantis organizmo atsparumą, spartinantis žaizdų gijimą ir skatinantis kūno audinių atsinaujinimą. Apie jo trūkumą išduoda sausėjantys ir skilinėjantys plaukai, kraujuojančios dantenos, sausėjanti oda ir greičiau kimbančios infekcijos. Šis vitaminas slopina stresą ir skatina kolageno gamybą – todėl jį dažnai matome ne tik maisto papildų, bet ir grožio priemonių sudėtyje.
  • Vitaminas D prisideda prie stiprių kaulų, ląstelių ir tinkamai funkcionuojančios imuninės sistemos. Jis turi įtakos bendrai mūsų savijautai ir gali sėkmingai malšinti uždegiminius procesus. Šį vitaminą patartina vartoti moterims, nemėgstančioms pieno produktų, gaunančioms mažai saulės, o taip pat – nėščioms ar maitinančioms krūtimi. Sulaukus 50 metų, organizmas šį vitaminą apdoroja sunkiau, taigi vertėtų įsigyti juo praturtintus papildus.
  • Vitaminas E iš dalies atsakingas už mūsų grožį. Jis drėkina ir stangrina odą bei saugo ją nuo senėjimo procesų. Tokie vitaminai moterims virš 30 metų ar netgi jaunesnėms damoms gali būti labai vertingi. Be to, jie prisideda prie sėkmingo riebalų deginimo, stiprina imunitetą ir padeda sumažinti širdies ir kraujagyslių ligų riziką.

Liuteinas

Tai antioksidantas, kuris prisideda prie gero mūsų regėjimo ir sumažina apakimo riziką vyresniame amžiuje. Tokius papildus ypač rekomenduojama vartoti toms moterims, kurių šeimose yra pasitaikę tokių atvejų. Liuteinas saugo odą nuo žalingo saulės spindulių poveikio, tad jeigu dažnai leidžiate laiką saulėje, taip pat vertėtų pagalvoti apie tokius vitaminus.

Geležis

Ši medžiaga yra būtina tam, kad ląstelės tinkamai vystytųsi. Ji padeda po organizmą išnešioti deguonį, prisideda prie eritrocitų gamybos ir sėkmingos imuninės funkcijos. Šios medžiagos trūkumas susilpnina imunitetą, todėl greičiau pavargstama, o kartais netgi kankina dusulys. Tokius papildus reikėtų pradėti vartoti po 30 metų, tačiau jei laukiatės, daug sportuojate ar nevalgote mėsos, šis mineralas Jums taip pat bus reikalingas.

Melatoninas

Ši medžiaga skatina moteriškų lytinių hormonų gamybą ir užtikrina tinkamą paros ritmą. Kitaip tariant, ji reguliuoja miego režimą – taip galime geriau pailsėti ir netgi sumažinti krūties vėžio riziką. Šie vitaminai ypatingai reikalingi kiekvienai moteriai, tačiau nuolat jų vartoti nereikėtų – tuomet organizmas pats gali nustoti gaminti melatoniną.

Nakvišų aliejus

Šis produktas ypatingai naudingas moterims, kenkiančioms didelius priešmenstruacinio sindromo ir menstruacijų skausmus. Nors ne visi mokslininkai dėl to sutaria vieningai, teigiama, kad šio aliejaus vartojimas gali ženkliai juos sumažinti. Be to, jis padeda išlaikyti gražius plaukus, sveiką odą ir tvirtus nagus bei didina organizmo atsparumą infekcinėms ligoms.

Moterims naudingų vitaminų ir maisto papildų sąrašas yra pakankamai platus, todėl nesunkiai surasite Jūsų atvejui tinkamus produktus. Nelaukite, kol užklups nemalonūs simptomai – puikia savo savijauta reikėtų profilaktiškai rūpintis nuolatos.

Kaip šį įrašą vertinate Jūs?