Theory of /Cloud/: Toward a History of Painting

Specifikacijos:
Autorius: Hubert Damisch, Janet Lloyd
Puslapių skaičius: 336
Leidimo metai: 2002
Prekės ID: 80746200
3801
Pardavėjas: Knygynas Krisostomus 4.9
Į krepšelį
Jūsų miestas

Vilniuje, parduotuvėje (Laisvės pr. 75)

Gegužės 20 d.

000

Vilniuje, parduotuvėje (Upės g. 9 (PC „CUP“))

Gegužės 20 d.

000

Kaune, parduotuvėje (K. Baršausko g. 66A, PC „Molas“)

Gegužės 20 d.

000

Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, parduotuvėje

Gegužės 21 d.

000

Atsiimkite Pigu terminale Vilniuje

Gegužės 21 d.

199

LP EXPRESS terminale

Gegužės 21 d.

219

Atsiimkite Omniva paštomate

Gegužės 21 d.

249

Pristatysime į namus

Gegužės 21 d.

349

Lietuvos pašto skyriuje

Gegužės 22 d.

149

Smartpost terminale

Gegužės 22 d.

269

Dėmesio! Pristatymo terminai yra preliminarūs, kadangi terminai atsinaujina priklausomai nuo faktinio užsakymo pateikimo ir apmokėjimo laiko. Galutinis pristatymo terminas yra pateikiamas Pigu.lt patvirtinus užsakymą.

Pardavėjas: Knygynas Krisostomus 4.9
  • 98% pirkėjų rekomenduotų šį pardavėją

Prekės aprašymas: Theory of /Cloud/: Toward a History of Painting

This work was originally published in French in 1972 (Editions du Seuil); and it's somewhat alarming that it has taken so long to be published in English. The author, who teaches at the Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales, Paris, finds in the depiction of clouds a locus for wide-ranging discussion of representation and symbolism. In the book's title and in the text, he writes /cloud/, using the slashes to indicate that he deals with clouds as signs instead of realistic elements. Discussion is primarily of art of the Renaissance and Baroque periods but does extend to other periods as well, including the 20th century. Annotation c. Book News, Inc., Portland, OR (booknews.com)
This is the first in a series of books in which one of the most influential of contemporary art theorists revised from within the conceptions underlying the history of art. The author’s basic idea is that the rigor of linear perspective cannot encompass all of visual experience and that it could be said to generate an oppositional factor with which it interacts dialectically: the cloud.On a literal level, this could be represented by the absence of the sky, as in Brunelleschi’s legendary first experiments with panels using perspective. Or it could be the vaporous swathes that Correggio uses to mediate between the viewer on earth and the heavenly prospect in his frescoed domes at Parma. Insofar as the cloud is a semiotic operator, interacting with the linear order of perspective, it also becomes a dynamic agent facilitating the creation of new types of pictorial space. (Damisch puts the signifer cloud between slashes to indicate that he deals with clouds as signs instead of realistic elements.)This way of looking at the history of painting is especially fruitful for the Renaissance and Baroque periods, but it is also valuable for looking at such junctures as the nineteenth century. For example, Damisch invokes Ruskin and Turner, who carry out both in theory and in practice a revision of the conditions of appearances of the cloud as a landscape feature. Even for the twentieth century, he has illuminating things to say about how his reading of cloud applies to the painters Leger and Batthus. In short, Damisch achieves a brilliant and systematic demonstration of a concept of semiotic interaction that touches some of the most crucial features of the Western art tradition.
This is the first in a series of books in which one of the most influential of contemporary art theorists revised from within the conceptions underlying the history of art. The author's basic idea is that the rigor of linear perspective cannot encompass all of visual experience and that it could be said to generate an oppositional factor with which it interacts dialectically: the cloud.

Bendra informacija apie: Theory of /Cloud/: Toward a History of Painting

Prekės ID: 80746200
Kategorija: Knygos apie meną
Prekės pakuočių kiekis: 1 vnt.
Pakuotės išmatavimai ir svoris (1): 0,3 x 0,3 x 0,1 m, 0,2 kg
Tipas: Nenurodyta
Leidykla: Stanford University Press
Leidinio kalba: Anglų
Pardavėjas: Knygynas Krisostomus
Autorius: Hubert Damisch, Janet Lloyd
Puslapių skaičius: 336
Leidimo metai: 2002

Prekių nuotraukos skirtos tik iliustraciniams tikslams ir yra pavyzdinės. Prekės aprašyme esančios video nuorodos yra tik informacinio pobūdžio, todėl jose pateikiama informacija gali skirtis nuo pačios prekės. Originalių produktų spalvos, užrašai, parametrai, matmenys, dydžiai, funkcijos, ir/ar bet kurios kitos savybės dėl savo vizualinių ypatybių gali atrodyti kitaip negu realybėje, todėl prašome vadovautis prekių savybėmis, kurios nurodytos prekių aprašymuose.

Įvertinimai ir atsiliepimai (0)

Theory of /Cloud/: Toward a History of Painting
Būkite pirmas parašęs atsiliepimą!
Šią prekę gali įvertinti tik ją įsigiję bei registruoti Pigu.lt pirkėjai.
Įvertinti prekę

Klausimai ir atsakymai (0)

Paklauskite apie šią prekę kitų pirkėjų!
Užduoti klausimą
Jūsų klausimas buvo sėkmingai pateiktas. Į klausimą bus atsakyta per 3 darbo dienas
Klausimą turi sudaryti bent 10 simbolių