Raimondas Žilėnas, „Pigu.lt“ e. prekybos platformos vadovas

Ekspertai pataria: kaip sklandžiai pradėti prekiauti internete


Pandemijos metu prekybos internetu mastai pasiekė neregėtas aukštumas. Natūralu, kad elektroninėje erdvėje daugėja norinčių ne tik pirkti, bet ir parduoti. Kaip elgtis, kad e. prekybos startas būtų greitas, sklandus ir efektyvus? 

„Išbandyti jėgas e. prekyboje šiandien gali kiekvienas. Į internetą keliasi ir jau sėkmingos fizinės parduotuvės, ir žmonės, norintys savo hobį paversti pragyvenimo šaltiniu. Norite parduoti prekę? Svarbu pasirinkti tinkamą e. prekybos būdą“, – sako Raimondas Žilėnas, „Pigu.lt“ e. prekybos platformos vadovas.  

Klientų srautas – garantuotas 

Kam sekasi geriau: pavieniam prekybos taškui ar parduotuvei, veikiančioje populiariame prekybos centre?
„Elektroninėje erdvėje – kaip realiame gyvenime – sekasi tiems, kurie veikia sėkmingame būryje. Visiems pardavėjams būtinas nuolatinis klientų srautas. Būtent todėl parduotuvės siekia atsidaryti populiariame prekybos centre. „Pigu.lt“ e. prekybos platforma ir yra toks centras, tik veikiantis internete“, – pasakoja R. Žilėnas. 
Žinoma, užsitikrinti nuolatinį klientų srautą internete startavusi parduotuvė gali ir investuodama į reklamą. Tiesa, tam reikia ir nemažai lėšų, ir būtina turėti specifinių žinių. 
„Paprastesnis ir pigesnis būdas – pradėti prekiauti populiariame e. prekybos centre, kuriame kasdien apsilanko šimtai tūkstančių pirkėjų“, – teigia R. Žilėnas.
Šį kelią pasirinko jau virš 2,8 tūkst. pardavėjų, prisijungusių prie „Pigu.lt“. e. prekybos platformos. Dar vienas didelis jos privalumas – ši platforma suteikia galimybę prekiauti ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje bei Estijoje – tai yra pasiekti dar daugiau potencialių pirkėjų.

Startui – minimalios investicijos

Vienas svarbiausių „Pigu.lt“ e. prekybos platformos privalumų – jau veikianti infrastruktūra, reikalinga pardavėjams. Taigi, pradėti prekiauti galima iš karto.  
E. parduotuvėms čia pasiūlyti visi įmanomi atsiskaitymo būdai, įvairios pristatymo galimybės, klientų aptarnavimo centras, tad nereikia patiems rūpintis klientų užklausomis. Nereikia papildomai į rinkodarą investuoti, nereikia galvoti kiek kainuos mokėjimų surinkimas, nereikia rūpintis nei sutarčių sudarymu, nei įvairių sistemų integracija – visa tai užtikrina Pigu. Tai taupo ne tik e. prekybos naujokų laiką, bet ir lėšas.
„Pirkti internete žmones motyvuoja platus prekių asortimentas, patogus apmokėjimas, greitas prekių pristatymas ir grąžinimas, jei daiktas netiko. Galvojantys apie e. prekybos startą turėtų savęs klausti: ar pavyks atliepti šiuos pirkėjų poreikius?“, – sako R. Žilėnas.
Tuo tarpu keliolikos metų e. prekybos patirties Baltijos šalių rinkose sukaupusi „Pigu.lt“, ne tik suteikia visus e. prekybai reikalingus įrankius, bet ir išmano vietinių pirkėjų įpročius bei poreikius ir šiomis savo žiniomis bei patarimais dalinasi su e. parduotuvėmis, kurios prekiauja „Pigu.lt“ prekybos centre. 

Šventoji trijulė

Ko reikia, kad kuo daugiau pirkėjų apsilankymų e. parduotuvėje baigtųsi užsakymų pateikimu? 
„Mūsų patirtis rodo, kad norint sėkmingai prekiauti, svarbu atkreipti dėmesį į tris pagrindinius dalykus:  išsamius prekių aprašymus, kokybiškas nuotraukas ir kitų pirkėjų atsiliepimus. Tai padeda parduoti“, – pataria R. Žilėnas.
Pasak jo, pastaruoju metu e. parduotuvėse populiarėja ir prekių vaizdo įrašai. Tai veikia, jei klientams siūloma menkai pažįstama prekė. Vaizdo įrašas padeda suprasti jos dydį, veikimo principą ir kitas savybes.
„O pasidomėjus vartotojų atsiliepimais apie kitų rinkos žaidėjų prekes, galima išvengti ir konkurentų daromų klaidų. Apskritai, pirkėjų grįžtamasis ryšys yra labai vertingas. Juo vadovaudamiesi pardavėjai gali koreguoti asortimentą, kainodarą  bei kitus pirkėjams svarbius aspektus ir taip auginti savo pardavimus“, – sufleruoja „Pigu.lt“ e. prekybos platformos vadovas. 

Dėmesys kiekvienam 

Kiekvienam, pradedančiam prekybininko karjerą internete, svarbu turėti patikimą patarėją ir pagalbą.
„Kaip teisingai pateikti savo prekes? Ką svarbu žinoti, jei nori prekiauti Latvijoje? Kokie niuansai Estijos rinkoje? Kaip padidinti pardavimus? E. pardavėjams kyla daugybė klausimų. Į visus juos atsakyti padeda mūsų komanda. Kiekvienam prisijungusiam prie mūsų prekybos sistemos suteikiame asmeninį vadybininką, kuris padeda visoje kelionėje – nuo starto iki  sėkmingų pardavimų. Suteikiame ir konsultacijas, ir mokymus ir patarimus“, – sako R. Žilėnas.